Sunday, February 13, 2011

Siiani on kõik hästi:)

Võiks öelda, et meie koolivaheaeg algas 10.02(-11.02) koolitusega Kopenhaagenis ja nüüd on see üks nädal täielikult alanud. Loodan, et tuleb tore ja sisukas vaheaeg.

Minu ettekujutus sellest koolitusest oli hoopis teistsugune, kui see tegelikult oli. Oma mõtetes, paar päeva enne seda kujutasin ette suurt ruumi mitmekümne õpilasega, aga ei, olime ainult meie 5 eestlast ja 2 itaallannat ning meie kordinaatorid (neile oli eraldi koolitus). Meie õpilaste koolitus kestis 4 h järjest, aga see ei olnud üldse igav ja tüütu istumine ühes ruumis paigal. Koolituse viis läbi Tobias/Thobias, kes on olnud ise ka vahetusõpilane ainult, et aasta ja USA-s. Ta hoidis koguaeg põnevust ja sära üleval. Me tegime palju grupitööd, argumenteermist ja põhjendamist, tutvusime rohkem Taani stereotüüpide ja hoiakutega võrreldes Eesti ja Itaaliaga. Kui 4h läbi oli, saime lõpuks oma asjad hotelli viia ja õhtust süüa, toimus ka sõbralik bowlingu mäng ja õhtune jalutuskäik linnas, kus leidsime ülilaheda reklaamtahvli vms, mida sai liigutada, katsuda ja sellega pilti teha. Teise päeva hommikul enamus meist käisid ujumas enne 2 tunnist ekskursiooni Chrstianias. Minu jaoks oli see juba teine kord selles linnakeses, aga esimest korda koos giidiga, kes ise elab seal ja mõned uued kohad ka. Käisime lõunatamas, lahkusime hotellist ja tund vaba aega linnas kulus ka kiirelt ning 3,5 h pärast olime tagasi kodus. Kokkuvõttes oli väga meeldiv koolitus, kus sai kasulikke näpunäiteid.

Õhtul naabrite juures sai ka lõpuks ära proovitud nende kuulsad magusad kartulid, jõulutoit ja selgeks õpitud mõni uus kaardimäng. Nädalavatus möödus mul pere seltsis, käisime poodides, uisutamas, sõitsime veidi ringi, tegime õhtusööki, sest meil käisid külalised -sain oma kokkamisoskusi meelde tuletada.

Nende poodide lahtiolekuajad erinevad väga Eestist. Laupäeviti on kõik poed ülerahvastatud, sest need on avatud ainult kella 16.00 ja pühapäeval on absoluutselt kõik poed suletud. Nädala sees on poed avatud kella kuueni, toidupoed on vist 20.00 ja reedeti hoiavad nad poed 19.00-20.00 lahti. Mõned poed on avatud ka kuu esimesel pühapäeval 11-16.00. Ühesõnaga nii nagu paljudes teisteski riikides. Ma olen siiski harjunud, et saan minna pühapäeval poodi ja osta, mida parasjagu vajan.

Tutvusime erinevate väikeste sadamatega ja nende kalapaadiga. Tundub, et igas mereäärses linnakeses on oma sadam.

1. Jälle üks mõnus ja heas mõttes kadedust tekitav lugemine! Tore, et teie kõigi silmaring nii jõudsalt laieneb. Nagu teada, pidavat igas maailma sadamas olema vähemalt 1 eestlane, siis kas oled ka reaalselt mõnd täiesti juhuslikku eestlast kohanud, näiteks tänaval eesti keeles rääkimist kuulnud? Kas mõni sinu uus tuttav tunneb ka mõnd eestlast?
    P.S. Mul on väga hea meel, et Sa Peterburi kaasa tuled!

2. Seal sadamas oligi eestlane Kätlin ju.

3. Ei ole kuulnud, et keegi tänaval eesti keelt räägiks.Tean paari inimest, kes on Eestis käinud, aga tuttvaid neil ei ole Eestist.

4. You really know what can interest people. Very observant discription!