Wednesday, January 12, 2011

Esimene koolipäev ja muu.

Teen ka siis oma esimese eesti keelse postituse.

Ma elan Lystrupis,(natukene Aarhusest väljas) tavalises majas. Mul on väga hubane toakene, mis on kohe Hanne toa kõrval. Pere on väga tore ja sõbralik. Hannega saan ma väga hästi läbi ning tavaliselt veedame õhtud tema toas rääkides, mängides või vaatame midagi põnevat. Nad uurivad igast asju Eesti kohta ja üldse võrdleme Eestit ja Taanit.

Siin veedetud päevad olen ma Lystrupi ja Aarhusega tutvudes veetnud. Eile kohtusin ka skautidega, sest Hanne on skaut. Seal mängisime ühte mängu ja üks tüüp pidi joonistama Eesti või midagi, mis seda meenutab. Mul hakkas sellest poisist päris kahju, sest tal polnud Eestist õrna aimu ka. Ta joonistas lihtsalt ühe ringi, mis peaks Eesti olema.

Täna oli mu esimene koolipäev, mis oli väga huvitav ja hoopis teistsugune kui Eestis. Kõigepealt kestab siin üks tund 90 minutit ja neil pole garderoobi. Nii, et lähed hommikul klassi välisjalanõudes ja jopes. Mu esimene tund oli taani keel. Ma ei saanud väga midagi aru, sest nad räägivad nii kiiresti, või noh enamus ajast õpetaja räägib, aga nad õppisid essee või muu taolise kirjutamist. Enamus klassist kui mitte kõik, istusid läpakad ees lahti ja tegid mitut asja korraga.
Tunni lõpus pidin ennast tutvustama ja nad küsisid, mis neid huvitas. Taani keele õpetaja oli äärmiselt sõbralik. Ta vestles minuga veel eraldi ja oli väga vastutulelik, et kui midagi on tule alati minu juurde. Vahetund kestab siin 30 minutit(päeva lõpupoole pidi olema 15) ja koolis ei ole kella, mis tunnist välja ja uuesti tundi sisse heliseks. Nii, et peab ise jälgima kella ning hakkama liikuma, siis kui kõik teised. Mul oli ainult kaks tundi täna - nii, et päev läks kiiresti, sest kolmanda tunni õpetaja on haige. Siin on veel üks üllatava asi, nende tunniplaan on koguaeg muutuv ning seda peab koguaeg ühelt spetsiaalselt leheküljelt vaatama. Täna tulin ka esimest korda üksi koju ja ei eksinudki ära, vaid suutsin õigest kohast bussi peale minna ja maha tulla.
Homme on mul taanis esimest korda inglise keele tund, mida annab mulle Bodil.

Kokkuvõttes palju uut ja põnevat ning positiivseid elamusi.

3 comments:

  1. Tore, et Sa hakkama saad. Ära siis tunnis liiga palju kõrvaliste asjadega tegele (see läpaka teema)! Kas Sa hispaania keelega ka saad edasi tegeleda?

    ReplyDelete
  2. When you get to know your timetable, let us know all the subjects. If possible attend German and Spanish as well. I am eager to know all about English lesson too.

    ReplyDelete
  3. Tere!
    Jõudu, edu ja õnne!
    Väga huvitav.

    ReplyDelete