Saturday, January 22, 2011

Väike kokkuvõte

Täna täpselt kaks nädalat tagasi saabusime Taani. See aeg siin on lennukiirusel möödunud.

Sel nädalal veetsin esimese täispika nädala Taani koolis. Kool ja ained nagu koolis ikka, ainult et gümnaasiumis saab rohkem pühenduda sellele, mis õpilast tegelikult rohkem huvitab ja mida tal tulevases elus rohkem vaja läheb. Siin on 8 paralleelklassi, igaühel oma kallak – seega valikuvõimalusi palju. Gümnaasiumosas õpib kokku sama palju õpilasi kui on meie koolis kokku. Tunnid on vabamas vormis ja õhkonnas kui Eestis, aga see ei tähenda, et nad ei õpiks või kaasa ei töötaks.

Esimest korda olin sel nädalal ka matemaatika, ühiskonnaõpetuse ja majanduse tundides. Matemaatikatunnis olin ma väga imestunud, et nad ei kasuta kalkulaatoreid ning väga paljudel oli matemaatikatunnis kasutusel jooneline vihik. Matemaatikas on kasutusel kaks õpikut: üks läbi -töötamiseks/-õppimiseks, teine on ülesannetekogu. Arvutis on spetsiaalne programm ülesannete lahendamiseks ja graafikute joonistamiseks. Paar klassikaaslast lubasid mulle selle koha üles leida, et ma ka endale selle imelise programmi saaksin. Hetkel õpivad nad integraale, mis tundub päris raske, ega ma sellele veel pihta ei ole saanud. Mõnedel õpilastel lõppeb matemaatikakursus juba sellel aastal ära. Need, kes on valinud matemaatikas A taseme – neil on matemaatika ka järgmisel aastal, aga neil ei ole siis inglise keelt. Ja vastupidi : kes on valinud Inglise keele A taseme, neil pole matemaatikat. Küll aga kuulub lisaks mõni kursus mõlema aine juurde . Vaikselt hakkab koolipäevadesse juba rutiin tulema. Rutiini vältimiseks ja enda lõnbustamiseks Käisin Mariliisiga linnas(esmaspäeval) ja korraks ka tema juures(neljapäeval), kus arutasime kahe riigi koolisüsteemi erinevusi ja erinevusi inimeste vahel. Inimesed tunduvad üldpildis siin suhteliselt kompleksivabamad ja tolerantsemad kui Eestis.

Neljapäeval toimus meie Teeviida - taoline üritus. Teeviidast erines see selle poolest, et seal olid loengud, kus mõni selle ala üliõpilane või edukas inimene rääkis enda erialast. Sain teada, mida mu uued klassikaaslased kooli lõpetamise järel teha kavatsevad ja mis kedagi huvitab. Oli ka paljusi, kes veel ei teadnud,mida nad teha soovivad.

Eile toimus koolisisene MPG(bändidevaheline konkurss), kus valiti välja Risskovi kooli esindaja. MPG on Taanis väga populaarne.

http://www.youtube.com/watch?v=howr6CpZ-KI&feature=related

(video laadimine võtab nii kaua aega, et ma ei suutnud oodata seda ära:))


Selline peaks siis MPG finaal välja nägema.

Ilusat nädalavahetust!

2 comments:

  1. Oh kui hea on vahelduseks ka eestikeelset teksti lugeda! Ma pidin juba alaväärsuskompleksi saama. Muide, Sinu Kuristiku-klassivennad arvasid minu tütart nähes, et see oled Sina:) imekombel Eestis tagasi.
    Ole sama tubli edasi!

    ReplyDelete
  2. Nii armas neist :) Eks ma ikka olen.

    ReplyDelete